Jõuline uus Ford Ranger

Fordi sihikindel ja intelligentne uus Ford Ranger tegi oma Euroopa debüüdi 2015. aasta Frankfurdi autonäitusel, astudes rahva ette oma jõulise uue disaini, tipptasemel tehnoloogiate ja vähenenud kütusekuluga. Tänu endisest tõhusamatele jõuallikatele – mille efektiivsust aitavad tõsta uued peaülekande suhted ning elektriline roolivõimendi – paistab uus Ranger silma erakordse säästlikkusega, kulutades eelkäijaga võrreldes kuni 17% vähem kütust. Täiustatud diiselmootorite valikusse kuuluvad 130- ja 160-hobujõulised versioonid Fordi uusimast 2,2-liitrisest TDCi-mootorist, mis annavad juhi käsutusse rohkem võimsust kui eelmise mudeli 125- ja 150-hobujõulised jõuallikad. Mootorivaliku tipus troonib võimas 200-hobujõuline 3,2-liitrine viiesilindriline TDCi-mootor. Saadaval on nii kuuekäiguline käsi- kui ka automaatkäigukast.

Sõidutehnoloogiad

Tehnoloogia, mille juhtimiseks läheb vaja vaid Teie häält

Fordi sidesüsteem SYNC 2 laseb Teil oma muusika mängima panna ning telefoni, navi- ja kliimaseadet kasutada lihtsate häälkäsklustega või 8-tollise puutetundliku värviekraani vahendusel.Piisab Teil vaid öelda, et kõht on tühi – “I’m hungry” –, kui juba näitabki süsteem Teile kohalike restoranide nimekirja või pakub sobiva söögikoha valimiseks ja kohtade broneerimiseks ligipääsu Michelini teatmikule. Wifi levialas on USB-modemi abil olemas ligipääs ka internetile. Lisaks aitab Fordi hädaabifunktsioon avarii korral automaatselt kohalikku häirekeskusse helistada.

Kiirushoidik, mis hoiab automaatselt pikivahet

Isekohanduv kiirushoidik laseb Teil valida sõitmiseks soovitud püsikiiruse ja hoiab seda siis automaatselt ise. Kui süsteemi radarandur tuvastab ees teise sõiduki, vähendab kiirushoidik sõidukiirust just nii palju, et Teie poolt kindlaks määratud pikivahe säiliks. Niipea, kui tee Teie ees on taas vaba, kiirendab süsteem uuesti valitud püsikiiruseni.

Vastavalt teeoludele ümberlülitatav nelikvedu

Valige kaherattavedu (2H) tavaliseks sõitmiseks, kiire nelikvedu (4H) sõiduks halval teekattel ja maastikuteedel ning aeglane nelikvedu (4L) liikumiseks eriti rasketes maastikuoludes. Kasutades elektroonilise ümberlülituse võimalust, saate üle minna kaherattaveolt kiirele nelikveole ja vastupidi ka otse sõidu ajal.

Eesrindlik juhiabisüsteem aitab Teil oma sõidureas püsida

Kui Teie auto hakkab kogemata oma sõidureast välja kalduma, märkab sõidurea hoidja seda kohe, kasutades spetsiaalset ette suunatud kaamerat. Seejärel paneb sõidureast väljumise hoiatussüsteem Teie hoiatamiseks rooli kergelt vibreerima ja näitab ekraanil asjakohast teadet. Kui Te seejärel ei reageeri või olete liiga aeglane, aitab sõidureas püsimise abisüsteem Teil rooli keerata, et auto turvaliselt tagasi oma sõiduritta juhtida. Kuna see tehnoloogia on ette nähtud kasutamiseks mitmerealistel maanteedel (nt kiirteedel), siis lülitub see kiirustel alla 65 km/h automaatselt välja. Soovi korral saab süsteemi välja lülitada ka käsitsi.

Automaatlülitusega kaugtuled – parem nähtavus teisi juhte pimestamata

Kui sõidate pimedas, on automaatlülitusega kaugtuled Teile väga kasulikuks abimeheks. Tuvastades Teie ees teise sõiduki – pole vahet, kas see läheneb vastassuunast või liigub Teiega samas suunas – lülitab süsteem esituled ajutiselt ümber lähituledele, et teisi juhte mitte pimestada. Seejärel lülitab see esituled automaatselt tagasi kaugtuledele, tagades parima nähtavuse. Automaatlülitusega kaugtuled on saadaval valikvarustusena koos sõidurea hoidjaga.

Juhi virgutussüsteem annab märku, kui käes on puhkepausi aeg

Juhi virgutussüsteem jälgib pidevalt Teie käitumist autoroolis ning tuvastab Teie olekus igasugused muutused, mille põhjuseks võib olla liigne väsimus. Kui süsteem märkab, et hakkate valvsust kaotama, ilmub ekraanile hoiatav näit, mis soovitab Teil puhkepausi pidada.

Jõuallikad

Võimsamad ja ökonoomsemad diiselmootorid

2,2-liitrine TDCi Duratorq-diiselmootor, mis on oma suutlikkust, tugevust ja töökindlust juba varem praktikas tõestanud, on pärast täiustamist veelgi võimsam ja säästlikum kui enne.2,2-liitrine TDCi Duratorq arendab võimsust tervelt 160 hj ning saavutab suurimaks pöördemomendiks 385 Nm. Jõuallikas on saadaval koos 6-käigulise käsi- või automaatkäigukastiga (ainult valitud mudelid). Vajate veel rohkem jõudu? Siis valige 3,2-liitrine TDCi Duratorq-diiselmootor, mis annab oma 470 Nm pöördemomendiga Teie käsutusse lausa 200 hobujõudu. Kõik mootorid on väga ökonoomsed ning tekitavad vähe CO2-heitmeid – kütusekulu algab kõigest 6,5 liitrist 100 km kohta ning CO2-heitmete kogus 171 grammist kilomeetri kohta (160 hj nelikveoline mudel koos 6-käigulise käsikäigukasti ja 3,15 peaülekandega).

Käsi- või automaatkäigukast

Valikus on kaks erinevat käigukasti: 6-käiguline käsikäigukast, mis tagab eriti täpse käiguvahetuse, ning hoolikalt häälestatud käiguvahetuspunktidega sujuvalt töötav 6-käiguline automaatkäigukast.

Väiksem kütusekulu Auto-Start-Stop-süsteemiga

Kui olete peatunud näiteks valgusfoori ees või seisate liiklusummikus, oskab see tehnoloogia mootori automaatselt välja lülitada, jätkates sellegipoolest kõikide vajalike süsteemide varustamist toitevooluga. Kui olete taas liikumiseks valmis, vajutage lihtsalt siduripedaali ja pange esimene käik sisse ning mootor hakkab automaatselt uuesti tööle. Sel moel aitab Auto-Start-Stop-süsteem linnaliikluses märgatavalt kütust kokku hoida.

Muljet avaldav veovõime

Kuni 1403 kg* kandevõimega Ranger suudab enda järel vedada kuni 3500 kg** raskust haagist. Tänu sellele saate vastu võtta ka kõige keerukamad ja raskemad ülesanded ning vedada kastis või auto järel suuri ja kogukaid koormaid.

* Kandevõime sõltub valitud mudeliversioonist ja müügipiirkonnast.
** 160 hj/200 hj, nelikvedu, piduritega haagis

Sõidab otse läbi vee

Uus Ranger läheb kartmatult sinna, kuhu sõitmiseks jätkub julgust vaid vähestel sõidukitel. Suutes läbida kuni 800 mm* sügavusi veetakistusi, ei jää Ranger hätta ei kuival ega vesisel pinnasel.

* Säilitades ühtlast kiirust mitte üle 6,5 km/h.

Mugavus

SYNC 2

Fordi SYNC 2-süsteem laseb Teil väga lihtsalt kõiki põhifunktsioone kasutada: kuulata muusikat, helistada, kasutada navi- ja kliimaseadet. Kõik see käib mugavalt häälkäskluste abil või 8-tollise puutetundliku värviekraani vahendusel. Kuulake meelelahutuseks raadiot, CD-mängijat, USB-pesaga ühendatud seadmeid või striimige muusikat otse oma kaasaskantavatest seadmetest Bluetooth-ühenduse kaudu.

Tagurdamine on lihtne, sest näete selja taha

Tänavapostid, teepiirded, madalad müürid… Tahavaatekaamera hakkab automaatselt tööle kohe, kui panete sisse tagasikäigu, ning näitab Teile armatuurlaua keskele paigaldatud 8-tollisel ekraanil* kõike, mis jääb auto taha. Süsteem näitab ka virtuaalseid abijooni, mille järgi õnnestub auto ära parkida isegi kõige väiksemale parkimiskohale.

* Mudelites, mille varustusse kuulub ka Fordi SYNC2-süsteem.

Andurid, mis teevad parkimise stressivabaks

Parkimisandurid aitavad Teil hinnata vahemaad oma sõiduki ja selle ees või taga asuvate objektide vahel. Kui andurid tuvastavad takistuse, panevad need tööle helisignaali, mis muutub takistusele lähenedes üha intensiivsemaks.

Tähtis sõiduinfo

Rangeri pardakompuuter näitab Teile kasulikke andmeid auto läbisõidu, kütusekulu, kiiruse ja välistemperatuuri kohta. Muuhulgas näitab see ka distantsi paagi tühjenemiseni – arvestuslikku vahemaad, mida saab paagis oleva kütusega veel läbida. Seda on hea teada, kui olete pikal reisil või plaanite sõita mõnda kõrvalisemasse kohta.

Satelliitnavigatsioonisüsteem aitab Teil kohale jõuda

8-tollise puutetundliku värviekraaniga täisintegreeritud navigatsioonisüsteem võimaldab mugavate häälkäsklustega sihtpunkte sisestada ning erinevaid huviväärsusi otsida.

Hoiab ideaalset temperatuuri

Kahetsoonilise automaatse kliimaseadmega saate valida kabiini jaoks kaks erinevat temperatuuri: üks juhi ja teine kaassõitja poolele.

Fordi eksimiskindel tankimissüsteem Easy-Fuel

See süsteem teeb vale tüüpi kütuse tankimise uue Rangeri paaki praktiliselt võimatuks, sest vale tankimispüstol lihtsalt ei lähe täiteavasse. Ja kuna Easy-Fuel on korgita tankimissüsteem, pole Teil enam kunagi vaja määrdunud kütusepaagi korki puutuda.

Klaasipuhastid, mis kohanevad automaatselt vihmasajuga

Valige oma auto vihmasensoriga klaasipuhastite jaoks üks kuuest tundlikkusastmest ning need hakkavad automaatselt tööle, kui vihma sadama hakkab. Lisaks oskavad klaasipuhastid oma pühkimiskiirust vastavalt saju tugevusele ise muuta.

Esituled, mis süttivad automaatselt kohe, kui vaja

Uuel Rangeril on olemas spetsiaalsed andurid, mis tuvastavad valguse hämardumise videviku saabumisel või ümbritseva valgustaseme järsu muutumise, näiteks juhul, kui sisenete tunnelisse. Sel juhul lülituvad esituled automaatselt sisse, muutes autosõidu ühtaegu nii lihtsamaks kui ka ohutumaks.

Turvalisus

ordi SYNC 2-süsteem koos hädaabifunktsiooniga

Fordi SYNC 2-süsteemi üks tähtsamaid omadusi on hädaabifunktsioon*, mis võib avarii korral päästa Teie elu. Selle funktsiooni ülesandeks on liiklusõnnetuse korral Teie eest häirekeskusesse helistada ja kohalikus keeles auto asukoha kohta infot anda. Soovi korral saate ise kõne lõpetada või vajadusel häirekeskuse töötajaga rääkida. Mis aga kõige tähtsam – süsteem annab Teie kohta elutähtsat teavet, edastades Teie täpsed GPS-koordinaadid ka juhul, kui olete ise teadvuse kaotanud.

* Fordi hädaabifunktsioon töötab rohkem kui 30 Euroopa riigis. Funktsioon töötab juhul, kui süsteemiga on seotud ühilduv mobiiltelefon, mis on Teil kaasas, sisse lülitatud ja süsteemiga ühendatud, kui turvapadi täitub (välja arvatud põlvede turvapadjad) või kokkupõrke tuvastanud löögiandur kütusepumba välja lülitab. Tekstifunktsioonil ja hädaabifunktsioonil puudub veel kõikide Euroopa keelte tugi.

Järelhaagis turvaliselt õigel joonel

Järelhaagise stabiliseerimisabi süsteem tuvastab järelhaagise vänderdamise küljelt-küljele ja vähendab siis auto sõidukiirust seni, kuni probleem kaob. Nii on järelhaagise vedamine tunduvalt ohutum ja haagis paremini juhitav. Süsteem aeglustab sõiduki liikumist, vähendades mootori pöördemomenti ja suurendades vähehaaval ratastele mõjuvat pidurdusjõudu.

Täiendav kontroll laskumistel

Mägipidur reguleerib maastikusõidul järsust nõlvast laskumise kiirust, ilma et peaksite vajutama piduri- või gaasipedaali. Süsteem töötab nii edasikäikude kui ka tagasikäigu puhul.

ESC aitab säilitada kontrolli auto üle, olgu sõiduolud kuitahes halvad

Elektrooniline stabiilsuskontrolli süsteem (ESC) jälgib pidevalt Teie auto liikumist, tuvastab igasuguse kõrvalekaldumise Teie valitud trajektoorilt (näiteks külglibisemisel) ning aitab automaatselt parandada auto asendit sõiduteel. Süsteem aitab Teil kontrolli oma auto üle säilitada ning suudab lühendada ka peatumisteekonda äkkpidurdamisel.

Pidev kaitse ümberpaiskumise eest

Ümberpaiskumise vältimissüsteem jälgib pidevalt sõiduki asendit ja tuvastab ohtlikud sõidutingimused, mis võiksid lõppeda auto ümberpaiskumisega. Ohu tuvastamisel paneb süsteem tööle ESC-süsteemi, et see sekkuks, muudaks vajadusel auto kiirust ning taastaks sõidustabiilsuse.

Lihtsam paigaltvõtt kallakul

Kui alustate liikumist kallakul, ei lase nõlvaltstardiabi süsteem autol allapoole veerema hakata. Pärast piduripedaali vabastamist säilitab süsteem rõhku pidurisüsteemis veel 2,5 sekundit, andes Teile aega rahulikult jalg piduripedaalilt gaasipedaalile tõsta.

Maksimaalne haardumine minimaalse vaevaga

Eesrindlik veojõu kontrollsüsteem (TCS) ei lase ratastel asjatult ühel kohal ringi käia ning hoolitseb parima võimaliku haardumise, suutlikkuse ja stabiilsuse eest just siis, kui Teil on seda kõige enam vaja. Süsteem jälgib ja reguleerib pidevalt igale veorattale ülekantavat mootorijõudu, tagades paigaltvõtul ja kiirendamisel pinnasega maksimaalse kontakti ja parima haardumise.

Koorma raskusega kohanev stabiilsuskontrolli süsteem

Koormustundlik stabiilsuskontrolli süsteem (LAC) reguleerib ESC-süsteemi tööd vastavalt uue Rangeriga veetava koorma koguraskusele. See tagab parima juhitavuse ja stabiilsuse, olgu sõiduk tühi või täis laaditud.

Lisajõud äkkpidurdamisel hädaolukorras

Hädapidurivõimendi aitab Teie sõidukil avariiolukorras maksimaalset pidurdusjõudu saavutada. Süsteem tuvastab, kui tugevalt olete ise piduripedaali vajutanud, ning suurendab siis automaatselt pidurirõhku, kui seda on vaja. Kui olete sunnitud mingil põhjusel väga järsult pidurdama, paneb avariipidurdamise hoiatussüsteem lisaks ka pidurituled vilkuma, et Teile järgnevaid autojuhte hoiatada.

Mitu turvasüsteemi rakenduvad üheskoos sekundi murdosaga

Sõitjaid kaitseb tõhusalt auto ülitugev turvakarkass ja standardvarustusse kuuluv täiskomplekt turvapatju. Kuid see pole veel kõik – uue Rangeri intelligentsesse turvasüsteemi (IPS) kuuluvad ka turvavööde eelpingutid ning ohutult juhist eemale suunatavad pedaalid ja roolisammas, et oht avarii korral viga saada oleks võimalikult väike.

Auto hoiatab Teid, kui mõni rehv on liiga tühi

Kütuse säästmiseks, rehvide hea seisukorra säilitamiseks ja Teie ohutuse tagamiseks on väga tähtis, et hoiaksite rehvides alati õiget rehvirõhku. Sellepärast jälgivadki andurid pidevalt kõiki rehve ja hoiatavad Teid, kui on avastanud probleemi. Siis saate rahulikult peatuda, probleemse rehvi üle kontrollida ning selle uuesti täis pumbata või ratta ära vahetada.

Kindel kaitse varaste eest

Vargaid aitavad autost eemale peletada immobilisaator ja tipptasemel Thatchami 1. kategooria alarmsüsteem. Need takistavad auto ärandamist isegi juhul, kui varastel on õnnestunud autosse sisse murda.

Esimene kastiauto, mis sai ohutuse eest hindeks 5 tärni

Ranger saab juba standardvarustusena kaasa erakordselt mitmekülgse ohutuspaketi, mis sisaldab kõike alates juhi ja kaassõitja esi- ja külgturvapatjadest, turvakardinatest ning juhi põlvede turvapadjast kuni elektroonilise stabiilsuskontrolli süsteemini (ESC). Tänu sellele ongi Ranger esimene kastiauto läbi aegade, mis on saanud Euro NCAPilt hindeks 5 tärni. Samavõrra mitmekülgne on ka mudeli vargusvastaste meetmete pakett.

Täiendav kaitse

Maastikusõidu paketti kuuluvad mootori, jaotuskasti ja kütusepaagi kaitsekatted, mille ülesandeks on vähendada vigastuste ohtu, kui sõidate ebatasasel pinnasel. Haardumise parandamiseks kuulub paketti ka elektrooniliselt lukustatav tagadiferentsiaal. (Valikvarustus)

Tugevad kinnituskonksud teevad koorma vedamise ohutumaks

Ohutuse lisamiseks erinevate koormate vedamisel on saadaval DIN-standardile vastavad tugevad kinnituskonksud kasti välisküljel ning kinnituspunktid kasti siseseintel. Kinnituste arv on eri kabiinimudelite puhul erinev.

Lukustatav veokasti liugkate kaitseb Teie koormat

Kate, mis on saadaval valikvarustusena Super- ja Double Cab-mudelitele, kaitseb veokasti sisu nii halva ilma kui ka varaste eest. Liugkatte saab kolmes eri asendis lukustada, see on veekindel ja piisavalt tugev, et vastu pidada selle peale laaditud pooletonnisele lisakoormale.

Kindel koormatugi

Kõrgete veokasti seinte küljes on olemas koorma kinnituspunktid ning otsaseinas integreeritud koormatugi koos kahe pööratava hoidikuga pikkade esemete kinnitamiseks (XL ja XLT). Nende abil võite kindel olla, et koorem püsib täpselt seal, kuhu Te selle panite.