Uus karmi olemusega Ford Ranger Raptor toob erakordse maastikuvõimekuse ka eurooplaste käsutusse 

Uus Ranger Raptor – ülima maastikuvõimekusega variant Euroopa enimostetavast kastiautost jõuab Euroopa klientideni selle aasta keskel. 

Ford Performance’i poolt loodud Ranger Raptor on mõeldud põnevateks maastikuseiklusteks ja suudab ka kõige karmimates oludes arendada muljetavaldavat kiirust.

Kõikjalsõiduvõime garanteerivad ülimalt vastupidav veermik, spetsiaalvedrustus ja -rehvid koos 213-hobujõulise, 500 Nm EcoBlue mootori, 10-käigulise automaatkäigukasti ja Terrain Management maastikusõidusüsteemiga.

Euroopasse on jõudmas uus Ford Ranger Raptor – kõige karmim ja vastupidavam versioon Euroopa enimostetavast kastiautost. Esimesed Raptorid jõuavad klientideni Euroopas juba selle aasta keskel. Eestisse on esimest Raptorit oodata aasta lõpuks.

Ford Performance osakonna poolt tõeliste maastikuentusiastide jaoks loodud võimeka Ranger Raptori jõuallikaks on kaksikturboga versioon Fordi 2.0‑liitrisest EcoBlue diiselmootorist, millel on 213 hj ja 500 Nm pöördemoment, koos Fordi uue 10-käigulise automaatkäigukastiga.

Ranger Raptori jõulise välimuse loovad nii selle võimsad mõõtmed kui ka ekstreemne disainikeel, millele annab sisu Ford Performance’i loodud ülima läbivusvõimega spetsiaalveermik, mis on optimeeritud kiireks maastikusõiduks.  

“Võite unustada kõik, mida seni kastiautode kohta arvasite,” sõnas Ford Performance’i Euroopa direktor Leo Roeks. “Uus Ranger Raptor on täiesti erakordne ja ainulaadne – tegemist on puhtatõulise kõrbeskihutaja ja ekstreemsporti harrastava off-roaderiga, mis võib julgelt parimate omalaadsetega mõõtu võtta kõige karmimateski tingimustes.”

Ford Ranger on enimostetav kastiauto Euroopas, seda müüdi tänavu 1. kvartalis 13 600 eksemplari, mis on 15 protsenti enam kui möödunud aasta samal perioodil. 

Karm, kuid rafineeritud

Ranger Raptori erakordselt vastupidav tugevdatud alusraam, mille valmistamisel on kasutatud kõrgtugevaid terasesulameid, tagab toimetuleku karmides maastikuoludes.  

Raptori võidusõidugeenidega vedrustus on spetsiaalselt loodud selleks, et ränkraskel maastikul suuri kiirusi arendada, jäädes ühtaegu kindlalt kontrollitavaks ja mugavaks. Võrreldes Ranger XLT-ga on rööbe 150 mm laiem ja kliirens 51 mm kõrgem.

FOX amortisaatorid koos Position Sensitive amortisaatorisüsteemiga pakub tugevamat löögisummutust ekstreemoludes, mis tagab erakordse maastikusuutlikkuse, ning mõõdukamates sõiduoludes pehmemaid sõiduomadusi. Esiamortisaatori tööulatust on suurendatud 32 protsenti ja tagumisel 18 protsenti. 

Spetsiaalselt Ranger Raptori jaoks loodud uus tagavedrustuslahendus koos integreeritud väändetalaga võimaldab tagatelje üles-alla liikumist väga vähese liikumisega külgsuunas. 

Eesmistel piduritel on kahe kolviga suportid; kolvi läbimõõt on 51mm, mis on võrreldes tava-Rangeriga enam kui 20 protsenti suurem, ja 332 x 32 mm ventileeritud pidurikettad. Tagumistel piduritel on 54 mm diameetriga pidurisadulad ja 332 x 24 mm ventileeritud kettad. 

BF Goodrich 285/70 R17 all-terrain rehvid on loodud spetsiaalselt Ranger Raptori jaoks. 33-tollise/838 mm läbimõõdu ja 11-tollise/285 mm laiusega rehvide tugevdatud küljed tagavad kindla vastupidavuse ka kõige rängemates tingimustes, agressiivne off-road muster aga garanteerib vankumatu haarde nii märgades, mudastes, liivastes kui ka lumistes oludes. 

 “Ranger Raptori erakordsed sõiduomadused tõestavad äärmuslikku maastikuvõimekust, pakkudes samas ka ülimugavat maanteesõitu,” kinnitas Ranger Raptori juhtivinsener Damien Ross. “Ranger Raptori kogu olemus tugineb Rangeri erakordselt rafineeritud sõidutunnetusel ja funktsionaalsel võimekusel, kuid läheb sealt veel kaugemale. Sõidudünaamika ja naudingu seisukohast on tegemist täiesti erakordse sõidukiga.”

Spetsiaalne veermikudisain koos optimeeritud off-road geomeetriaga, 283 mm kliirens, 32.5-kraadine pealesõidunurk ja 24-kraadine eemaldumisnurk tagavad muljetavaldava läbivusvõimekuse ja võimaldavad läbida kuni 850 mm sügavusi veetakistusi. 

Ranger Raptoril on ka ainulaadne põhjakaitse, mis on toodetud 2.3 mm paksusest kõrgtugevast terasest – see on enam kui 60 protsenti paksem kui tavamudelil - ning see täiendab Rangeri tavapärast mootori- ja käigukastikaitset. 

Võimekas mistahes maastikul

Ranger Raptori juhi käsutuses on 6 erinevates oludes sõitmiseks sobivat Terrain Management maastikusõidusüsteemi valikseadet:

  • Normaalrežiim – põhirõhk on mugavusel, kütusesäästlikkusel ja juhitavusel 
  • Sportrežiim – tundlikum, sobides sportlikumaks maanteesõiduks 
  • Grass/Gravel/Snow (rohumaa/kruus/lumi) režiim – pakub turvalist ja kindlat sõitu libedates ja ebatasastes maastikutingimustes 
  • Mud/Sand (muda ja liiv) režiim – pakub optimaalset pöördemomenti ja haarduvust sügavas liivas ja poris  
  • Rock (kivid ja kaljud) režiim – spetsiaalselt loodud aeglaseks sõiduks kivisel maastikul, kus sujuv juhitavus on otsustava tähtsusega 
  • Baja režiim – kiireks maastikusõiduks kohandatud seaded, nii nagu kuulsal Baja kõrberallil

Fordi insenerid viisid läbi ulatusliku ja karmi testimisprogrammi, milles uue Ranger Raptori võimas kaksikturboga 2.0-liitrine EcoBlue mootor ja 10-käiguline automaatkäigukast kõige rängemates oludes tõsiselt proovile pandi. Lisaks sellele korraldati 200-tunnine kestvuskatse, mille lõpuks turboülelaadurid tulikuumalt hõõgusid. Madalamatel pööretel töötavad kaks turbot seeriaühenduses, pakkudes paremat pöördemomenti ja erksust. Kõrgematel pööretel tagab tippvõimsust suurem madalsurve-turbolaadur. 

Fordi 10-käiguline automaatkäigukast pärineb F-150 Raptorilt ja selle loomisel on kasutatud kõrgtugevat terast, alumiiniumisulameid ja komposiitmaterjale, mis tagavad optimaalse vastupidavuse ja kaalu. Laiem pööretevahemik toob kaasa parema kiirenduse, erksuse ja kütusesäästlikkuse (kütusekulu 8.9 l/100 km) ning väiksema CO2-heitmetaseme (233 g/km). Adaptiivsed käiguvahetusalgoritmid hoolitsevad selle eest, et käiguvahetused toimuksid täpselt õigeaegselt. Unikaalne lahendus on ka käiguvahetuse Live in Drive funktsioon, mis on alati valmis manuaalseks sekkumiseks roolil olevate labade kaudu.

Tundmatutes maastikuoludes või karmides töötingimustes pakuvad juhile täiendavat meelekindlust juhiabi- ja ohutuslahendused: edasiarendatud versioon Fordi stabiilsuskontrollisüsteemist koos Roll Mitigation funktsiooniga, haagisekontrollisüsteem, nõlvaltstardiabi, mägipidur ja isekohanev koormustundlik stabiilsuskontrolli süsteem Load Adaptive Control.

Praktilised tehnoloogilised lahendused

Uue Ranger Raptori muudab mugavamaks Fordi SYNC 3 kommunikatsiooni- ja meelelahutussüsteem, mis võimaldab häälkäskluste kaudu juhtida audio- ja navigatsioonisüsteemi ning nutiseadmeid. Süsteem ühildub Apple CarPlay ja Android Auto™ga ning SYNC AppLink’i kaudu saab hääljuhtimise abil kasutada mitmeid nutirakendusi. 

8-tollise puutetundliku keskekraaniga süsteem kasutab satelliittehnoloogiat, millel on olemas ka breadcrumb lahendus, mis võimaldab märgistada oma teekonda tundmatutes kohtades seigeldes.  FordPass Connect modemitehnoloogia tagab aga kõikjal kindla ühenduvuse.  

Muljetavaldav sisu ja vorm  

Uue Ranger Raptori agressiivne disain on juhitud funktsionaalsusest ja sooritusvõimest. Värvivalikus on Ford Performance Blue, Colorado Red, Shadow Black, Frozen White ja Conquer Grey koos kontrasti loovate Dyno Grey aktsenttoonidega. 

Uus esivõrekujundus on inspireeritud maailma esimesest seeriatoodanguna valminud tipptasemel sooritusvõimega off-road kastiautost – Ford F-150 Raptorist. Esivõre äärtesse on paigutatud võimsad ksenoonesituled. Eesmine põrkeraud on kinnitatud alusraamile, pakkudes kõrbesuutlikkust. Selles on nii leed-udutuled kui ka funktsionaalsed õhuvoosuunajad, mis lisavad aerodünaamilisust. 

Prominentse välimusega komposiitmaterjalist rattakoopakaitsed pakuvad maastikusõidul täiendavat kaitset ning võimaldavad kasutada suuremaid rehve. Astmelauad on disainitud kaitsmaks sõiduki tagaosa kivirahe eest ning neis on spetsiaalsed avad liiva, muda ja lume ärajuhtimiseks. 

Ranger Raptor on ustav tööloom. Modifitseeritud tagumine põrkeraud koos integreeritud haagisekonksuga võimaldab vedada 2500 kg haagist. Kaks eesmist puksiiraasa suudavad vedada kuni 4635 kg, kaks tagumist aga 3863 kg. Kasti mõõtmed on 1560 x 1575 mm, mis sobib nii sportliku seiklusvarustuse kui ka tööriistade ja -masinate veoks. Mugava ligipääsu huvides on veokastil Lift Assist tagaluugilahendus, mistõttu selle sulgemine nõuab varasemast 66 protsenti vähem jõudu. 

Kõikjal salongikujunduses on tajutav Ford Performance’i DNA: koostekvaliteet, harmoneeruvad värvitoonid ja vastupidavad materjalid, mis sobivad nii linnasõiduks kui ka maastikuvallutusteks. Kõrgkvaliteetsest nahast ja seemisnahast polsterdusega istmed pakuvad tuge kiirel maastikusõidul, täiendavat mugavust loovad kahe erineva tugevustsooniga istmepadjad. 

Salongi ilmestavad sinised tikandid ja nahkdetailid. Kerged magneesiumisulamist võidusõidustiilis käiguvahetusvalitsad on roolil mugavalt käeulatuses. Raptori logoga kaunistatud nahkkattega roolil on ka märgistatud keskkoht, mis eeskätt maastikusõidul aitab juhil paremini roolipositsooni hallata.

“Uus Ranger Raptor pakub kõike, mida põnevuseotsija hing eales ihkab,” kinnitas Leo Roeks. “Tegemist on täiusliku seiklusteks mõeldud kastiautoga, mis on oma olemuselt nagu krossimootorratta, lumesaani ja ATV sümbioos.”

Kõrberalli kogemustega

Ford Ranger Raptori Baja sõidurežiim on inspireeritud maailma ühest mainekaimast kõrberallist Baja 1000, mis kujutab endast ülimat proovilepanekut kestvussõiduna läbi Mexico Baja kõrbe. 

Ranger Raptor DNA jääb truuks oma eelkäijale Ford F-150 SVT Raptorile – see saavutas Baja 1000 kõrberallil 2008. aastal kolmanda koha, valmistudes turuletulekuks Ameerika Ühendriikides 2010. aastal.

Nii nagu eelkäijad ja uusima põlvkonna Ford F-150 Raptor, on ka uus Ranger Raptor läbinud tõelise kestvuskatsete tuleproovi Ameerika Ühendriikides, Borrego Springsi kõrbemaastikul.