Täiesti uus Ford Mondeo

Uus Mondeo on tehnoloogiliselt kõige täiuslikum Fordi sõiduk,

mis kunagi Euroopa autoturu jaoks on loodud. 

Sõidutehnoloogiad

Fordi dünaamiline LED-tehnoloogia

Mondeo uuenduste loetelu on pikk ja sinna kuulub ka Fordi dünaamiline LED-tehnoloogia: intelligentsed esituled, mis pööravad end samas suunas, kuhu Teie rooli keerate, valgustades kurvides ja pööretel tee siseserva. Erinevalt traditsioonilistest esituledest on siin kasutusel ülitõhusad LED-lambid ning kaheksa erinevat valgustusrežiimi. Tänu sellele suudavad esituled reageerida väga erinevatele ümbritsevatele oludele, muutes valgusvihu kuju ja intensiivsust sõltuvalt sellest, kas sõidate linnas või maal, ilusa või koleda ilmaga.

Esituled, mis aitavad näha ümber nurga

Tänu Fordi dünaamilisele LED-tehnoloogiale pole uue Mondeo esituled mitte üksnes silmipimestavalt valged, vaid ka targad. Need oskavad vastavalt rooli liikumisele järgida täpselt tee suunda, tagades Teile suurepärase nähtavuse. Lisaks suudavad esituled muuta ka valgusvihu kuju, lähtudes Teie sõidukiirusest, ümbrusest ja teeoludest. Kaheksa erineva režiimi hulka kuuluvad spetsiaalsed seadistused mitmeks erinevaks olukorraks: sõiduks linnatänavatel, külateedel, kiirteel või halbades ilmaoludes.

Fordi SYNC 2-süsteem. Eesrindlik vabakäetehnoloogia ja puuteekraan

Fordi uue põlvkonna SYNC 2-süsteem laseb Teil ühendada oma mobiiltelefoni ja MP3-mängija juhtmeid kasutamata. Saate panna mängima muusika ning kasutada telefoni, navi- ja kliimaseadet lihtsate intuitiivsete häälkäsklustega või 8-tollise puutetundliku värviekraani vahendusel (millelt saate vaadata ka pildifaile).

Lausuge vaid üks sõna…

Fordi SYNC 2-süsteem näitab Teile kohalike restoranide nimekirja kohe, kui ütlete, et kõht on tühi – “I’m hungry” – ning pakub sobiva söögikoha valimise ja kohtade broneerimise lihtsustamiseks ligipääsu Michelini teatmikule. Wi-Fi-levialas on USB-modemi abil olemas ligipääs ka internetti. Lisaks on süsteem varustatud Fordi hädaabifunktsiooniga, mis oskab avarii korral automaatselt kohalikku häirekeskusse helistada (vt lisa osast „Turvalisus“).

Valige, millega muusikat kuulata

Valige nelja premium-klassi kõlariga SYNC 2-süsteem või tipptasemel Sony helisüsteem koos 12 Sony hi-fi-kõlariga. Valikvarustusena on saadaval ka digisignaali vastuvõtjaga (DAB) raadio.

Eesrindlik juhiabisüsteem aitab Teil oma sõidureas püsida

Kasutades ette suunatud kaamerat, märkab sõidureast väljumise hoiatussüsteem kohe, kui Teie auto hakkab kogemata oma sõidureast välja kalduma. Sel juhul paneb süsteem Teie hoiatamiseks rooli kergelt vibreerima ja näitab ekraanil asjakohast hoiatust. Kui Te seejärel ei reageeri või olete liiga aeglane, aitab sõidureas püsimise abisüsteem Teil rooli keerata, et auto turvaliselt tagasi oma sõiduritta juhtida. Kuna see tehnoloogia on ette nähtud kasutamiseks mitmerealistel maanteedel (nt kiirteedel), siis lülitub see kiirustel alla 65 km/h automaatselt välja. Soovi korral saab süsteemi välja lülitada ka käsitsi.

Tagurdamine on lihtne, sest näete selja taha

Tänavapostid, teepiirded, madalad müürid… Tahavaatekaamera näitab Teile keskkonsooli paigaldatud ekraanil kõike, mis jääb auto taha. Kaamera hakkab automaatselt tööle kohe, kui panete sisse tagasikäigu. Süsteem näitab ka virtuaalseid abijooni, mille järgi õnnestub auto ära parkida isegi kõige väiksemale parkimiskohale.

Peeglid, mis näevad seda, mida Teie ei näe

Tänu radaranduritele, mis jälgivad pidevalt nn pimedat nurka Teie auto mõlemal küljel, aitab pimeala teavitussüsteem (BLIS) Teil ohutumalt sõidurida vahetada. Kui andurid tuvastavad sõiduki, mida Teie ei näe, süttib vastavas küljepeeglis Teie hoiatamiseks oranž hoiatustuli.

Muretu parkimine ja väljasõit

Uudne iseparkimissüsteem, mis kasutab kombinatsiooni mitmest erinevast tehnoloogiast, ei piirdu vaid auto roolimisega teega paralleelsele parkimiskohale. Parkimiskohalt väljumise abisüsteem (POA) aitab Teil sealt ka välja sõita. Sõidusuunaga risti parkimise abisüsteem (PPA) teeb kindlaks, kas kahe auto vahel on parkimiseks piisavalt ruumi ning tagurdab siis auto Teie eest ise leitud kohale. Ja kui seal peaks olema mingeid takistusi, hoiatab Teid külgparkimisabi süsteem (SPA).

EcoBoost: mootor, mis annab endast maksimumi

Jõuallikate valikusse kuulub kolm EcoBoost-bensiinimootorit, milles on kasutatud kütuse otsesissepirtse ja turbolaaduri kombinatsiooni. Tulemuseks on erakordne suutlikkus ja väike kütusekulu. Uus 1,5-liitrine EcoBoost annab juhi käsutusse 160 hobujõudu, kulutades seejuures kütust keskmiselt 5,9 l/100 km. 2,0-liitrisel EcoBoost-mootoril on võimsust lausa 203 hj või 240 hj ning spetsiaalselt häälestatud Sound Symposer-heliseade laseb Teil nautida selle jõulist mürinat ka salongis, kui veidi raskema jalaga gaasipedaali vajutate.

Valik erinevaid diiselmootoreid

Eelistate diiselmootorit? Sel juhul valige kas 1,6- või 2,0-liitrine TDCi-mootor. Neis mõlemas on kasutatud uusimat mootoritehnoloogiat, mis suurendab võimsust ja pöördemomenti, vähendades samal ajal kütusekulu ja heitmeid. 2,0-liitrisest TDCi-mootorist on saadaval kolm eri võimsusega versiooni. Neist võimsaim, topeltturboga jõuallikas, arendab tervelt 210 hj – saavutades seejuures ikkagi suurepärased kütusekulu ja heitmetaseme näitajad.

Käsikäigukastid, mis sobivad mootoriga kui valatult

Valikus on kaks kuuekäigulist käsikäigukasti. Neist esimene on kergem ja saadaval koos 1,0- ja 1,5-liitrise EcoBoost-mootoriga ning 1,6-liitrise diiselmootoriga. Teine on valmis suuremateks pöördemomentideks, sobides seega hästi 2,0-liitrise TDCi paariliseks.

Eesrindlikud automaatkäigukastid

Uus mudel on saadaval kahe erineva automaatkäigukastiga. 6-käiguline versioon on valmis suurte pöördemomentide ülekandmiseks ning selle saab valida kombinatsioonis 1,5- ja 2,0-liitrise EcoBoost-mootoriga. 2,0-liitrise TDCi-mootori juurde on aga saadaval Fordi Powershift-käigukast, milles automaatkäigukasti mugavus on ühendatud käsikäigukasti täpsema juhitavusega. See tagab kiired käiguvahetused ja võimsuse just siis, kui seda kõige enam vajate.

Peenhäälestatud vedrustus teeb sõidu veelgi nauditavamaks

Mondeo tagasillas on kasutusel täiesti uus mitmikhoobvedrustus. See eesrindlik süsteem on kerge, jäik ja täiuslikult häälestatud, tagades suurepärase reageerimise, juhitavuse ja sõidukvaliteedi.

Käiguvalitsad roolil: kiire käiguvahetus automaatkäigukastiga

Roolile paigaldatud käiguvalitsad, mida tavaliselt võib kohata kallites sportautodes, on nüüd saadaval koos uue Mondeo kuuekäigulise automaatkäigukasti ja PowerShift-käigukastiga. See rallisõidust inspireeritud tehnoloogia toob sujuva ja lihtsa käiguvahetuse otse Teie sõrmeulatusse. Ning tänu sellele, et käiguvalitsad asuvad roolil, õnnestub käiguvahetus hõlpsalt ka kurvides.

Roolivõimendi, mis reageerib igale olukorrale

Elektriline roolivõimendisüsteem (EPAS) reguleerib oma tööd vastavalt sõidutingimustele ja kiirusele automaatselt ise. Väikestel kiirustel paneb süsteem rooli liikuma kergemini, lihtsustades autoga manööverdamist. Suurtel kiirustel, kui auto üle on vaja kindlamat kontrolli, muutub rooli keeramine raskemaks. EPAS-roolivõimendisüsteem on nüüd varustatud ka suuna kontrollfunktsiooniga, mis arvestab külgtuule ja muude sõidutingimuste mõjuga, ning aktiivse värinaneutralisaatoriga, mis vähendab rooli ebasoovitavat vibreerimist.

Silmapilkne haardumine muutuval maastikul

Uue Mondeo intelligentne nelikveosüsteem* (IAWD) reageerib ja kohaneb muutustega maastikul otsekohe, kandes täpselt õige koguse mootorijõudu üle just neile ratastele, mis seda haardumiseks kõige enam vajavad. See keerukas süsteem kasutab oma töös andureid ja tarkvara, mille abil suudab prognoosida, kui palju jõudu on vaja kummalegi teljele üle kanda, et rattad haardumist ei kaotaks. Süsteem on pidevalt töövalmis, kuid sekkub vaid siis, kui seda on tegelikult vaja, säästes sel moel kütust lihtsamates teeoludes.

Väiksem kütusekulu Auto-Start-Stop-süsteemiga

Kui olete peatunud näiteks valgusfoori ees või seisate liiklusummikus, oskab see tehnoloogia mootori automaatselt välja lülitada (varustades sellegipoolest toitevooluga edasi kõiki vajalikke seadmeid, nt esitulesid, kliimaseadet, raadiot ja Fordi SYNC-süsteemi). Kui olete taas liikumiseks valmis, vajutage lihtsalt siduripedaali ja pange esimene käik sisse (käsikäigukasti puhul) või vajutage gaasipedaali (automaatkäigukasti puhul) ning mootor hakkab automaatselt uuesti tööle. Auto-Start-Stop-süsteemist on eriti palju kasu linnaliikluses, kus see võib kütusekulu vähendada koguni kuni 10% (linnasõidutsükli puhul).

Täiustatud aerodünaamika teeb auto säästlikumaks

Kui sõidate aeglaselt, hoiab radiaatori aktiivvõre süsteem õhuvõtuvõre mootori jahutamiseks lahti. Kui lisate kiirust, sulgub võre automaatselt, parandades aerodünaamikat ning aidates säästa kütust.

Mugavus

Quickclear teeb esiklaasi kiiresti puhtaks

See praktiline funktsioon aitab Teil külmadel talvehommikutel kiiremini liikvele pääseda. Vajutage lihtsalt nuppu ja süsteem kõrvaldab jää või härmatise klaasilt sekunditega.

Panoraamkatus toob salongi valgust ja avarustunnet

Vaid üks nupuvajutus ja elektrooniliselt juhitav päikesevari liugub klaasist panoraamkatuse eest ära, lastes loomulikul valgusel salongi voolata. Samal ajal hoiab päikesekiirgust peegeldav klaas Teid meeldivalt jahedas ning kaitseb kahjuliku UV-kiirguse eest. Panoraamkatuse tüüp sõltub auto keretüübist: 5-ukselisele mudelile on saadaval suur statsionaarne panoraamkatus, universaalkerega mudelile kaheosaline panoraamkatus ning 4-ukselisele hübriidmudelile traditsiooniline katuseluuk (saadaval alates 2015. a suvest).

Meeleoluga sobiv salongi hajusvalgustus

Kui väljas on pime, tekitab valikvarustusse kuuluv salongi hajusvalgustus autosse mõnusa meeleolu tagasihoidliku pehme valguskumaga, mille värvi saate kaheksa eri tooni seast ise valida.

Valige ideaalne temperatuur nii endale kui ka oma kaassõitjale

Kahetsoonilise elektroonilise täisautomaatse kliimaseadmega (DEATC), mis on saadaval valikvarustusena, saate valida ühe temperatuuri endale ja teise oma kaassõitjale. Seejärel hoiab süsteem valitud temperatuure automaatselt, kasutades vajadusel konditsioneeri.

Tahavaatepeegel, mis kaitseb Teid pimestamise eest

Sõit ööpimeduses on lihtsam ja ohutum, kui Teile järgnevate sõidukite tuled Teid ei pimesta. Sellepärast tuvastabki automaatselt tumenev tahavaatepeegel tulede pimestava peegelduse ning lülitub siis automaatselt ümber tumendatud töörežiimile.

Küljepeeglid, mis suudavad end ise kaitsta

Sõiduki parkimisel kitsale tänavale või väikesele parkimiskohale võivad küljepeeglid kergesti viga saada. Elektriliselt kokkuklapitavad küljepeeglid, mis on saadaval valikvarustusena, aitavad seda vältida, keerates end pärast üht nupuvajutust sujuvalt sissepoole kokku. Ja tänu peeglisoojendusele saate oma teekonda külma ilmaga kiiremini ja ohutumalt alustada.

MyKey-funktsiooniga pole auto laenamise pärast vaja muret tunda

Fordi MyKey®-tehnoloogia laseb Teil kindlaks määrata nt suurima kiiruse ja helisüsteemi maksimaalse helitugevuse ning lülitada sisse meeldetuletuse turvavöö kinnitamiseks. See nutikas lahendus annab Teile meelerahu, kui Teie autot kasutab parajasti mõni Teie sõber või pereliige, sest saate ise programmeerida just need piirangud, mida soovite selle MyKey®-võtme kasutaja jaoks kehtestada. Piiranguteta peavõtme saate jätta enda kätte. Soovi korral saate mõlemat tüüpi võtmeid ka juurde osta.

Automaatlülitusega kaugtuled – parim nähtavus teisi juhte pimestamata

Kui sõidate pimedas, on automaatlülitusega kaugtuled Teile väga kasulikuks abimeheks. Tuvastades Teie ees teise sõiduki – pole vahet, kas see läheneb vastassuunast või liigub Teiega samas suunas – lülitab süsteem esituled ajutiselt ümber lähituledele, et teisi juhte mitte pimestada. Kui kedagi enam ees ei ole, lülitab süsteem esituled automaatselt tagasi kaugtuledele, tagades parima nähtavuse. Automaatlülitusega kaugtuled on saadaval valikvarustusena koos sõidureast väljumise hoiatussüsteemiga (vt osast „Sõidutehnoloogiad“).

Turvalisus

Lisakaitse Teie kaassõitjatele, kes istuvad tagaistmel

Uudse turvavarustusena on tagaistme äärmiste istekohtade jaoks saadaval ainulaadsed õhuga täidetavad turvavööd. Kokkupõrke korral täituvad need silmapilkselt ning jaotavad löögijõu neli korda suuremale kehapinnale, kui seda teevad tavalised turvavööd. Vähendades survet rindkerele ning tagades parema kontrolli pea ja kaela liikumise üle, aitab see uuenduslik tehnoloogia vähendada võimalike kehavigastuste riski.

Usaldusväärne ka kõige keerukamates oludes

Mondeo on varustatud elektroonilise stabiilsuskontrolli süsteemiga (ESP), mille mitmed erinevad tehnoloogiad aitavad Teil kriitilistes olukordades kontrolli auto üle säilitada. Süsteemi andurid tuvastavad igasugused järsud muutused roolimisel ja pidurdamisel või auto käitumises, mille tulemusel võiks auto juhitavuse kaotada. Seejärel reguleerib ESP-süsteem täpselt iga üksiku ratta kiirust, aidates libisemist vältida ning stabiilsust suurendada. Elektroonilise stabiilsuskontrolli süsteemi (ESP) elementide hulka kuuluvad ka nõlvaltstardiabi süsteem (HSA), elektrooniline hädapidurivõimendi (EBA) ja elektrooniline pidurite eeltäitesüsteem (EBP).

Auto pidurdab Teie eest, et vältida kokkupõrkeid väikestel kiirustel

Aeglaselt edasi liikuvas liikluses, kus on vaja pidevalt peatuda ja jälle sõitu alustada, esineb kokkupõrkeid liigagi sageli. Just selliste väikestel kiirustel toimuvate avariide vältimiseks või siis vähemalt nende tagajärgede leevendamiseks ongi välja töötatud uudne tehnoloogia – tagant otsasõidu vältimissüsteem Active City Stop. Kui sõidate kiirusega alla 40 km/h ja süsteem tuvastab, et sõiduk Teie ees on ootamatult peatunud, pidurdab süsteem Teie eest automaatselt ise. Seda, et Active City Stop on tõeliselt innovaatiline turvatehnoloogia, tõendab ka süsteemile antud mainekas Euro NCAP Advanced-auhind.

Muretu paigaltvõtt kallakul

Nõlvaltstardiabi süsteem ei lase autol ajutiselt allapoole veereda, kui peate alustama liikumist kallakul. Süsteem säilitab rõhku pidurisüsteemis veel 2,5 sekundit, andes Teile aega rahulikult jalg piduripedaalilt gaasipedaalile tõsta. See on väga kasulik ka juhul, kui peatute ja alustate liikumist libedal pinnasel.

Lisajõud äkkpidurdamisel hädaolukorras

Hädapidurivõimendi (EBA) aitab Teie sõidukil avariiolukorras maksimaalset pidurdusjõudu saavutada. Selle tööd juhib automaatselt ESP-süsteem, mis tuvastab, kui palju olete ise piduripedaali vajutanud, ning suurendab siis automaatselt pidurirõhku, kui seda on vaja.

Teie valite, milliseid uksi soovite lukustada ja avada

Uus kaugjuhitav kesklukustussüsteem on turvalisem kui kunagi varem, sest annab Teile võimaluse avada lukust korraga vaid ühe ukse. Ülejäänud uksed saate jätta kindlalt lukku seniks, kuni avate need juhiuksel asuva lülitiga. Sama lülitiga saab lukustada ja lukust avada kõik auto uksed.