Uue põlvkonna Ford Fiesta – tehnoloogiliselt kõige arenenum väikeauto maailmas – pakub nelja erinevat isiksust

Uue põlvkonna Fiestat esitletakse osana kõige terviklikumast ja mitmekülgsemast mudelivalikust Fiesta 40-aastase ajaloo jooksul, olles Euroopa masstootmises väikeautode seas kõige kõrgetasemelisemate juhiabitehnoloogiate ja ühenduvusfunktsioonide valikuga.

Sõidutehnoloogiad

Muretu parkimine ja väljasõit

Parkimine võib mõnikord olla tõeline katsumus. Kuid mitte Teie uue Fiestaga. Selle aktiivne parkimisabisüsteem kasutab kombinatsiooni mitmest erinevast tehnoloogiast ega piirdu üksnes auto roolimisega leitud parkimiskohale. Koos parkimiskohalt väljumise abisüsteemiga aitab see Teil sealt ka välja sõita. Parkimisabisüsteem, mis oskab parkida autot nii sõiduteega risti kui ka paralleelselt, teeb kindlaks, kas kahe auto vahel on piisavalt ruumi, ning tagurdab siis auto Teie eest ise leitud kohale. Ja kui auto kõrval peaks olema mingeid takistusi, hoiatab Teid külgparkimisabi süsteem.

Kiirushoidik, mis hoiab automaatselt pikivahet

Isekohanduv kiirushoidik laseb Teil valida sõitmiseks soovitud püsikiiruse ja hoiab seda siis automaatselt ise. Kui süsteemi radarandur tuvastab ees teise sõiduki, vähendab kiirushoidik Fiesta sõidukiirust just nii palju, et Teie poolt kindlaks määratud pikivahe säiliks. Niipea, kui tee Teie ees on taas vaba, kiirendab süsteem uuesti valitud püsikiiruseni.

Eesrindlik juhiabisüsteem aitab Teil oma sõidurajal püsida

Kui Teie auto hakkab kogemata oma sõidurajalt välja kalduma, märkab sõiduraja hoidja seda kohe, kasutades spetsiaalset ette suunatud kaamerat. Seejärel paneb sõidurajalt väljumise hoiatussüsteem Teie hoiatamiseks rooli kergelt vibreerima ja näitab ekraanil asjakohast teadet. Kui Te seejärel ei reageeri või olete liiga aeglane, aitab sõidurajal püsimise abisüsteem Teil rooli keerata, et auto turvaliselt tagasi oma sõidurajale juhtida. Kuna see tehnoloogia on ette nähtud kasutamiseks mitmerajalistel maanteedel (nt kiirteedel), siis lülitub see kiirustel alla 65 km/h automaatselt välja. Soovi korral saab süsteemi välja lülitada ka käsitsi. (Standardvarustus)

Näeb liiklusmärke, mis jäävad Teil kahe silma vahele

Olgu tegu ajutiste või püsivate liiklusmärkidega, tee ääres või tee kohal – liiklusmärkide tuvastussüsteem märkab neid kõiki. Tuvastatud piirkiiruse või möödasõidu keelu märk ilmub näidikuploki ekraanile ning asendub seal uuega iga kord, kui olete uude piirangutsooni jõudnud.

Automaatlülitusega kaugtuled – parem nähtavus teisi juhte pimestamata

Kui sõidate pimedas, on Teile suureks abiks automaatlülitusega kaugtuled. Tuvastades Teie ees teise sõiduki – pole vahet, kas see läheneb vastassuunast või liigub Teiega samas suunas – lülitab süsteem esituled ajutiselt ümber lähituledele, et teisi juhte mitte pimestada. Seejärel lülitab see esituled automaatselt tagasi kaugtuledele, tagades parima nähtavuse.

Tehnoloogia, mis näeb seda, mida Teie ei näe

Pimeala teavitussüsteem jälgib oma radaranduritega pidevalt nn pimedat nurka Teie Fiesta mõlemal küljel. Kui andurid tuvastavad sõiduki, mida Teie ei näe, süttib vastavas küljepeeglis Teie hoiatamiseks selgelt nähtav oranž hoiatustuli. Kui tagurdate autoga parkimiskohalt välja ega näe seejuures hästi ümbritsevat liiklust, tuvastab küljehäire süsteem lähenevad sõidukid ning annab Teile ohust hoiatussignaaliga märku. Lisaks süttib ka hoiatustuli – sõltuvalt lähenevast sõidukist kas vasak- või parempoolses küljepeeglis.

Roolivõimendi, mis reageerib igale olukorrale

Elektriline roolivõimendisüsteem (EPAS) reguleerib oma tööd vastavalt sõidutingimustele ja kiirusele automaatselt ise. Väikestel kiirustel paneb süsteem rooli liikuma kergemini, lihtsustades autoga manööverdamist. Suurtel kiirustel, kui auto üle on vaja kindlamat kontrolli, muutub rooli keeramine raskemaks. EPAS-roolivõimendisüsteem on nüüd varustatud ka sõidusuuna kontrollfunktsiooniga, mis arvestab külgtuule ja muude sõidutingimuste mõjuga, ning aktiivse värinaneutralisaatoriga, mis vähendab rooli ebasoovitavat vibreerimist. (Standardvarustus)

Jõuallikad

Suurem võimsus. Suurem kokkuhoid. Suurem sõidunauding.

Fordi revolutsiooniline 1,0-liitrine 3-silindriline EcoBoost-bensiinimootor annab Teie käsutusse tervelt 140 hobujõudu – sama palju, kui võiksite oodata ühelt tavaliselt 1,6-liitriselt mootorilt, kütusekulu on aga palju väiksem ning CO2-heitmete kogus vaid 98 g/km. Võit on mõlemapoolne! Ent võite valida ka 1,1-liitrise TiVCT-mootori, mis varustab Teid 85 hobujõuga, tekitades seejuures heitmeid kõigest 101 g/km.

Diisli jõud

Eelistate diiselmootorit? Siis valige jõuallikaks 1,5-liitrine TDCi-mootor, mis kulutab oma hästi reageeriva 85-hobujõulise võimsuse juures kütust vaid 3,2 l/100 km ning tekitab CO2-heitmeid kõigest 82 g/km, kui tegu on 3-ukselise mudeliga, ning 3,3 l/100 km ja 84* g/km, kui tegu on 5-ukselise mudeliga. Kui soovite veel rohkem jõudu, loobumata säästlikkusest, siis sobib Teile 120 hj mootor, mille kombineeritud tsükli kütusekulu on 3,2 l/100 km ning CO2-heitmete kogus 89 g/km.

Väiksem kütusekulu Auto-Start-Stop-süsteemiga

Kui olete peatunud näiteks valgusfoori ees või seisate liiklusummikus, oskab see tehnoloogia Teie Fiesta mootori automaatselt välja lülitada, jätkates sellegipoolest kõikide vajalike seadmete – nt esitulede, kliimaseadme ja Fordi SYNC3-süsteemi – varustamist toitevooluga. Kui olete taas liikumiseks valmis, vajutage lihtsalt siduripedaali (käsikäigukasti puhul) või gaasipedaali (automaatkäigukasti puhul) ning mootor hakkab automaatselt uuesti tööle. Auto-Start-Stop-süsteemist on eriti palju kasu linnaliikluses, kus see võib kütusekulu vähendada koguni kuni 10% (linnasõidutsükli puhul).

Kokkuhoid ühe nupuvajutusega

Üks uue Ford Fiesta geniaalseid lahendusi on Eco-lüliti. Vaid üks vajutus ning terve rida süsteeme ja seadistusi hakkab tööle nii, et kütust kulub senisest veelgi vähem. Näiteks muutub kiirendustempo veidi aeglasemaks, tühikäigupöörded pisut madalamaks ning kliimaseadme ventilaatori kiirus väiksemaks. Kõik need peaaegu märkamatud asjad üheskoos annavad tulemuseks juba tuntava kokkuhoiu.

Mugavus

Teie lemmikmuusika kõige ehedamal kujul

Milline Teie muusikamaitse ka poleks, see väärib kuulamist just nii, nagu selle esitaja seda on mõelnud. Ja täpselt nii saategi seda oma uues Fiestas teha. Kuidas? Loomulikult B&O PLAY-helisüsteemiga (saadaval valikvarustusena). See tipptasemel 675-vatine süsteem tagab oma 10 kõlarist ja kahest bassikõlarist (woofer ja subwoofer) koosneva komplektiga eriti sügava ja võimsa heli. Lisaks on see eesrindlik tehnoloogia projekteeritud, arendatud ja peenhäälestatud spetsiaalselt Fiesta jaoks B&O PLAY akustikaspetsialistide poolt. Niisiis keerake heli valjemaks ja nautige oma lemmikbändide lugusid kontserdihallis, mis asub otse Teie autosalongis.

Juhtmevaba tehnoloogia, mille kasutamiseks läheb vaja vaid Teie häält

Fordi SYNC 3 on esmaklassiline süsteem, mis laseb Teil ühendust pidada, muusika mängima panna ning telefoni ja navigatsioonisüsteemi kasutada lihtsate häälkäsklustega või 6,5-tollise puutetundliku värviekraani vahendusel. Kasutades Apple CarPlay- või Android Auto-tehnoloogiat, saate süsteemiga mugavalt oma telefoni ühendada, ning tänu Applink-funktsioonile on Teil ligipääs mitmetele oma nutitelefoni lemmikäppidele, sh Spotify’le. Lisaks aitab liiklusinfo funktsioon Live Traffic liiklusummikuid vältida. Ja piisab Teil vaid öelda, et kõht on tühi – “I’m hungry” –, kui juba näitabki süsteem Teile kohalike restoranide nimekirja või pakub sobiva söögikoha valimiseks ja kohtade broneerimiseks ligipääsu Michelini teatmikule.

Suur panoraamkatus teeb salongi valgemaks ja avaramaks

Erinevalt enamikust sama klassi väikeautodest saab Fiesta valikvarustusena kaasa luksusliku kaheosalise klaasist panoraamkatuse. Vastavalt soovile see kas kaldub lahti või liugub tahapoole tagumise katusepaneeli kohale, lastes salongi rohkem valgust ja õhku. Samal ajal, kui panoraamkatus laseb täita auto loomuliku valgusega, hoiab päikesekiirgust peegeldav klaas Teid meeldivalt jahedas ning kaitseb kahjuliku UV-kiirguse eest. Lisaks kuulub klaaskatuse juurde elektriline päikesevari, mille saab ühe nupuvajutusega klaasi ette või uuesti eest ära tõmmata.

Piisavalt ruumi, et jalgu sirutada

Tänu nutikamale ruumikasutusele on Fiestas nüüd nii ees kui taga jalgadele rohkem ruumi kui kunagi varem. Seda aitab saavutada ka uue kujuga ja endisest õhem tagaistme seljatugi, mis lisab istumissügavust tagaistujatele.

Istmed ja rool, mis hoiavad Teid soojas

Juhi ja eesmise kaassõitja jaoks on valikvarustusena saadaval istmesoojendusega esiistmed. Valida saab kolme erineva soojusastme vahel. See käib väga lihtsalt – kummagi esiistme jaoks on oma lüliti ning süttiv punane tuli näitab, milline soojusaste on valitud. Ja kui peate istuma roolis krõbekülmal hommikul, pakaselisel päeval või jääkülmal õhtul, hoiab Teie käsi soojas roolisoojendus, palju paremini, kui kindad seda teeks.

Ilma võtmeta on elu lihtsam

Kui kõnnite oma auto juurde, tunneb Fordi võtmevaba süsteem Teie võtmepuldi juuresolekut, olgu see siis Teie kotis või taskus. Uksed avanevad lukust ning kui olete end rooli taga sisse seadnud, pole ka süütevõtit vaja. Vajutage lihtsalt siduripedaali ja Ford Power-käivituslülitit ning mootor ärkabki ellu.

Turvalisus

Auto, mis pidurdab Teie eest ise

Aeglaselt edasi liikuvas liikluses, kus on vaja pidevalt peatuda ja jälle sõitu alustada, esineb kokkupõrkeid liigagi sageli. Uuenduslik tagant otsasõidu vältimissüsteem Active City Stop aitab vältida kokkupõrkeid aeglases linnaliikluses ning sõidukiirustel kuni 50 km/h. Selleks mõõdab süsteem pidevalt kaugust Teie ees oleva sõidukini, kui see on Teie autole piisavalt lähedal. Kui süsteem tuvastab, et Teie ees liikuv sõiduk on ootamatult kiirust vähendanud, pidurdab auto Teie eest automaatselt ise.

Turvapadjad kaitsevad Teid iga nurga alt

Juhi ja esiistmel istuva kaassõitja esiturvapatjade kõrval on autos olemas ka rindkere kaitseks mõeldud külgturvapadjad, millega sõitjad löögitsoonist eemale suunatakse. Lisaks suudavad need istuja käsivarre ülespoole kergitada, tekitades sissetungivate osade ja inimese vahele rohkem ruumi. Turvakardinad tagavad ulatusliku kaitse salongi külgedel, peatoed pakuvad aga kaitset lülisambavigastuste eest. Kui lisada veel esi- ja tagaistmete eelpingutite ja koormuse piirajatega turvavööd, mille kinnitamist ei lase unustada spetsiaalne meenutusfunktioon, on selge, et Fiestas on Teie ohutus alati esikohal.

Kõrgtasemel turvalisus

Thatchami 1. kategooria turvasüsteem koosneb perimeetrivalvega alarmsüsteemist ja topeltlukustusega blokeeritavatest lukkudest. Viimased ei lase uksi seestpoolt avada, kui keegi proovib näiteks purustatud küljeakna kaudu autosse sisse murda. Topeltlukustuse aktiveerimiseks pole vaja teha muud, kui vaid kaks korda võtmepuldil olevat lukustusnuppu vajutada.

Eesrindlikud süsteemid paremini kontrollitud pidurdamiseks

Blokeerumisvastane pidurisüsteem (ABS) ja elektrooniline pidurdusjõu jaotussüsteem tagavad parema kontrolli pidurdamise üle. Lisaks kuulub auto varustusse hädapidurivõimendi, mis aitab juhil avariiolukorras tõhusamalt pidurdada. See tuvastab, kui palju olete ise piduripedaali vajutanud, ning suurendab siis automaatselt pidurirõhku, kui seda on vaja.

Järelhaagis turvaliselt õiges asendis

Järelhaagise stabiliseerimisabi süsteem tuvastab järelhaagise vänderdamise küljelt-küljele ja vähendab Teie auto sõidukiirust seni, kuni probleem kaob. Nii on järelhaagise vedamine tunduvalt ohutum ja haagis paremini juhitav. Liikumise aeglustamiseks vähendab süsteem automaatselt mootori pöördemomenti ja suurendab vähehaaval ratastele mõjuvat pidurdusjõudu.

Hoiatus tagant lähenejatele, kui peate järsult pidurdama

Kui olete sunnitud hädaolukorras järsult pidurdama, hakkavad automaatselt tööle ohutuled, et teisi autojuhte hoiatada. Samal ajal vilguvad ka pidurituled, andes Teie taga sõitvatele autojuhtidele võimalikust ohust aegsasti märku.